Danmarks Radio – tyveri af penge
Thomas RosenstandOpdateret 25. juni 2010: Endelig – efter at have kæmpet med Danmarks Radio i nogle uger – kom der i dag et opkald fra en jurist i deres juridiske afdeling. Og han var helt klar i spyttet: Danmarks Radio kan ikke kræve betaling for en ydelse, der er opsagt – og da deres hjemmeside ikke kan levere en kvittering, er der ingen pligt til at dokumentere den opsigelse. Lad os håbe, at de husker at fortælle det i deres ekstremt elendige kundeservice. Case closed
Dette her må jeg bare dele med dig! Som du ved, flyttede vi til Florida pr. 1. november 2009, og det betød jo en lang række opsigelser af diverse services. Herunder også opsigelse af erhvervslicens hos Danmarks Radio. Den opsagde vi via Danmarks Radios hjemmeside i god tid inden 1. november 2009. I maj 2010 modtog vi så en rykker for erhvervslicens for 1. kvartal 2010. Nå da – det er så den første rykker, Concept Interest har modtaget i 11 år. Vi var selvfølgelig ikke i tvivl om, at det måtte bero på en fejl, så vi ringede til dem. Og så er det, at historien ændrer sig!
Da Charlotte fremlagde problemet for en pige hos Danmarks Radio, fik hun meldingen: “Så må du jo bevise for mig, at du har opsagt licensen”. Sagen er bare den, at Danmarks Radio ikke leverer nogen kvittering, når man afmelder via deres hjemmeside! Dette forklarede Charlotte til kvindemennesket, der blot gentog: “Bevis, at du har afmeldt eller betal!”.
Stadig venligt prøvede Charlotte at fortælle hende, at vi jo slet ikke bor i Danmark mere, og at der ikke er nogen reel lokation i Danmark, hvor der skal betales erhvervslicens. Dette ignorerede hun, og hun begyndte derefter en talestrøm uden lige om, at “man skal betale licens” osv. Charlotte prøvede flere gange at få lov at sige noget, men hun afbrød hver gang.
Til sidst sagde Charlotte: “Er du ikke rar at tie stille et øjeblik, så jeg kan sige noget?”. Og hvad gjorde Danmarks Radios repræsentant så? Hvad tror du? Hun smed røret på!
Nu står vi i denne situation:
- Vi har ikke nogen lokation i Danmark, men vi skal alligevel betale erhvervslicens for 1. kvartal
- Danmarks Radio leverer ikke nogen kvittering for afmelding via deres hjemmeside – men de kræver at se selv samme dokumentation
- Danmarks Radio besvarer ikke de breve, vi har sendt til dem om sagen – de ignorerer dem fuldstændigt
- Danmarks Radio vil opkræve erhvervslicensen via skatten, hvis vi ikke betaler
- Vi kan ikke – grundet Danmarks Radios hjemmeside – dokumentere, at vi har afmeldt online
Sådan kan man også drive forretning åbenbart. Nu har jeg fået luft for lidt galde, og du har fået et hint om, at skal du nogensinde afmelde noget hos Danmarks Radio, skal du sørge for at få en dokumentation ved f.eks. at sende et anbefalet brev. Danmarsk Radio er ikke teknologisk i stand til at levere dokumentation online. ØV – hvor er jeg sur over princippet! Beløbet er ganske lille – få hundrede kroner – men princippet i sagen gør mig vred.
Rosenstand out!
Seneste video fra mig:
Relaterede artikler:
- Det var dårlig journalistik, Danmarks Radio I programmet “Når tilbud dræber”...
- Interessant kommentar fra Danmarks Radio Jeg har netop fået en...
Tilmeld dig vores nyhedsbrev her - og modtag nyheder gratis:



9. June 2010 - 16:42
Du kan jo tage fat i Basta fra TV2
DRs egen vagthund vil nok ikke tage problemet op
http://programmer.tv2.dk/basta/
9. June 2010 - 16:52
Hold da kæft nogle kegler.
Normalt skal man jo sørge for at få en kvittering for den slags. Men jeg ville da helt sikkert også have tænkt “Det er jo DR, så de har nok styr på det”.
Min anbefaling er, at prøve at ringe til dem igen. Men på en anden dag på ugen. Og hvis i får fat i den samme person igen, så bare undskyld med “Jeg fik vist forkert nummer” og læg på igen. Det må vist have været den tid på måneden for hende…
9. June 2010 - 17:35
Det er simpelthen for meget. Sådan en uforskammet kælling, for at sige det rent ud. Det er også KUN fordi det er Danmarks Radio, at de kan slippe afsted med den form for arrogance og uvidenhed.
Men det er jo bare endnu en grund til at elske beslutningen om at I er rejst, og slipper for nogensinde at skulle se eller høre på DR igen. Synes i øvrigt DR1 er en hamrende elendig kanal med slap journalistik, uinteressant rapportager, overflødige programmer og hvad der ellers hører til en vaskeægte lortekanal.
9. June 2010 - 17:55
Ja – det er altså lidt forargeligt, at en institution på den måde dels bedrager (og det er jo bedrageri – for jeg stod selv og kiggede med på afmeldingen dengang på DR’s hjemmeside) og dels er så uforskammede overfor kunderne.
9. June 2010 - 19:50
Øv hvor bliver man bare rasguuh når man hører sådan noget. Har prøvet noget lignende i en anden situation, hvor jeg bare ikke kunne trænge igennem. Det er virkeligt frustrerende.
Som Ask foreslog, vil denne sag sikkert være rent guf for Basta.
9. June 2010 - 20:12
Nu har jeg sendt et tip til Basta – så må vi se, om de synes, at historien er værd at se nærmere på.
9. June 2010 - 20:28
Jeg kan godt følge din irritation over behandlingen og sagen; men at kalde det bedrageri er måske lige at stramme den, al den stund det ikke er bevist, at DR gør det forsætligt. Der kan vel lige så godt være tale om en systemfejl som et bevidst forsøg på at franarre dig og andre penge?
Alt godt,
Kasper
9. June 2010 - 20:32
Lol
Stramningen lå vist i at smække røret på – og ikke i at kalde et statsligt foretagende, der miskrediterer hæderlige virksomheder for bedragere. Anyway – jeg fastholder, at det er bedrageri at undlade at ekspedere en opsigelse, derefter undlade at reagere på rykkere om accept, breve om ditto samt det afsluttende telefonopkald – og så kvittere med et krav om at inddrive penge, de ikke har ret til via skatten. Nej – Danmarks Radio gør sig skyldige i bedrageri efter min opfattelse. Juridisk hedder det sikkert noget andet – det er jeg fløjtende ligeglad med.
9. June 2010 - 21:34
Brug samme taktik mod dem, som de bruger mod jer. Hvis ikke de har sendt rykkere mv. anbefalet til jer, kan de jo ikke bevise at at I er blevet bekendtgjort med deres krav. mv.
9. June 2010 - 21:36
Hej Nielsen
Fristende – men vi vil ikke synke til så lavt niveau, som Danmarks Radio åbenbart vil. Og så er det lidt svært at gøre nu, hvor der er skrevet om det her
9. June 2010 - 21:39
Thomas har du overvejet at vende problematikken lidt om ?
Jeg har en hjemmearbejdsplads i udlandet og for 2 minutter siden besøgte jeg http://www.dr.dk/tv/live#/DR1 og så skriver siden: “Fejl: Vi vil gerne… men vi har desværre ikke rettigheder til at vise dig denne video – sandsynligvis fordi du ikke befinder dig i Danmark”.
Det kan godt være at deres radio virker online(men de fleste af DR´s kanaler kører jo i loop.. samme indhold efter 24 timer) – men hvordan kan man være bekendt at opkræve penge for tilgangen til ting der ikke er adgang til ?
Det er da en sag for kulturministeren.
9. June 2010 - 21:43
Det er sandt nok. Men at arbejde med logik i forhold til sådan en sag er nok desværre en kamp mod vindmøller. Og det der med “staten” opkræver penge i spredt fægtning, er der jo ikke så meget nyt i desværre.
10. June 2010 - 08:55
>> Hold da kæft nogle kegler (citat Søren Sprogø)
Ja, jeg er helt enig!?!
/Grosen Friis
10. June 2010 - 09:22
Syntes da det er dejligt at vide at monopolet DR, nu går worldwide. Man kan jo ikke forvente at du slipper for at betale for koncerthuse, public service og nyt hovedkvarter, BARE fordi du rykker teltpælene op, og planter dem igen i guds eget land!
Det er da helt gak Thomas – hold os opdateret med udviklingen af “sagen”, kontakt evt DR’s program Kontant
)
10. June 2010 - 12:14
Desværre kommer det ikke som en overraskelse med den måde de håndterer tingene på. Jeg håber på en hurtig løsning for Jer! Og så håber jeg også I har det godt i Florida.
10. June 2010 - 13:51
Nå – så er jeg ikke den eneste, der sidder med en fornemmelse af, at DR licens tilsyneladende har et forretningsprincip, der siger, at DR licens aldrig tager fejl. Det er ikke mange måneder siden, at jeg fik en rykker fra DR licens og til trods for, at jeg kunne fremvise en kvittering, så påstod de stadig, at jeg ikke havde betalt. Jeg brugte flere timer i telefonen med at diskutere med dem, og til sidst måtte jeg have min bank til finde dokumentation frem og sende til DR licens. Det viste sig så, at DR licens havde indtastet et enkelt forkert ciffer på girokortet, så pengene var røget ind på en forkert konto.
Det komiske ved det hele var, at da jeg efterfølgende igen igen snakkede med en medarbejder hos DR licens, så fulgte han helt og aldeles DR licens føromtalte forretningsprincip og fik det hele drejet, så det under alle omstændigheder ikke var DR licens’ fejl. Det må være dejligt at være ansat ved statsmonopoler. Så kan man gå på arbejde og lave masser af fejl og bare tørre dem af på kunderne.
10. June 2010 - 17:19
Hej Thomas
Jeg er ked af den dårlige oplevelse du har haft. Det er bestemt ikke den service, vi gerne vil give i DR.
Selvfølgelig skal man ikke betale dansk licens, hvis man ikke længere bor i Danmark og jeg er også enig i, at det er ikke er hensigtsmæssigt at du ikke har modtaget en kvittering. Det kræver dog en teknisk løsning som vi er i gang med at implementere.
Hvis du gerne vil gennemgå det konkrete sagsforløb med jeres sag, så du er altid velkomne til at kontakte mig.
Med venlig hilsen,
Lotte Boas (Kampagneleder – DR Licens)
Telefon 35203587
10. June 2010 - 17:34
Det er jo til grin at de kan slippe afsted med at drive sådan en forretning, hvis man da kan tillade sig at kalde det det.
Jeg håber du holder os opdateret Thomas
10. June 2010 - 19:30
Dejligt at høre fra DR her. Jeg kontakter dig i morgen – ikke for at gå forløbet igennem, men for at få en kreditnota. Jeres personaleproblem løser I forhåbentlig uden min medvirken.
10. June 2010 - 20:23
Ak ja, hvor ofte har man ikke stået i en lignende situation.. Det er de bitre erfaringer der gør at man på rutinen skal bede om en kvittering.. Men det er ikke overraskende at når man en sjælden gang så glemmer det eller ikke lægger mærke til det, klapper fælden.. Er i samme situation med en betalingsleverandør, og man føler sig oftest ret magtesløs.. Dog er det vidst ikke dig der har bevisbyrden?? (ville da undre mig meget).
Held og lykke:)
11. June 2010 - 14:34
Jeg har i dag talt med en rigtig venlig pige hos DR – Lotte Boas. Hun var ked af, at en af hendes kolleger havde opført sig så dårligt. Lotte fortalte også, at man faktisk nu arbejdede med at lave DR hjemmesiden om, så der kommer en kvittering, når man afmelder noget. Det er jo en rigtig god ide, når selvsamme kvittering kræves som bevis i dialog med DR. Og faktisk er det jo sådan, “man” har gjort det på nettet de sidste 8-10 år.
Nå – vi fik det tilbud at slippe for rykkergebyret. Men vi skulle stadig betale licens for perioden efter vi flyttede til USA! Hvorfor? Jo – DR kunne ikke se afmeldingen, og vi har jo ingen kvittering til at bevise den, så…
Jeg sagde pænt nej tak til tilbuddet, så nu vil Lotte tale med sine kolleger og jurister om sagen. Jeg får så en melding i næste uge.
Det er altså ikke for de par hundrede kroner, men nu er der gået princip i den. DR erkender, at deres online system ikke leverer en kvittering, de reagerer ikke på den post (snailmail) vi sender dem, deres kundeservicemedarbejdere er mere ubehøvlede end en kvartalsdranker fra Sydhavnen med delirium og morgenhår og som belønning for det kan vi så “få lov at slippe for rykkergebyret”.
God weekend til jer
11. June 2010 - 14:45
Det er da fremragende flot service, at de tilbyder, at I kan slippe for rykkergebyret.
Og beroligende, at de inddrager flere og flere mennesker for at få opkrævet det store beløb. Det kan jo heldigvis ikke koste ret meget i sagsbehandlingstimer.
11. June 2010 - 14:54
Helt ærligt, det kan de ikke være bekendt DR!
Godt du gider at kæmpe kampen Thomas! Så der kan komme noget godt ud af det forhåbentligt for jer.
11. June 2010 - 15:17
Det er godt du holder fast. God vind i kampen.
11. June 2010 - 17:20
Jeg sidder og får lyst til at lave 3-4 afmeldinger om dagen, så jeg kan være lidt sikker på, at de får i hvert fald en afmelding for det tilfældes skyld, at jeg en dag har brug for at afmelde mig licensen.
11. June 2010 - 18:51
Jeg støtter privat en retsag mod DR med kr. 500,-
11. June 2010 - 18:54
Tak for det, Peter. Hvis der kommer en sag, kan vi godt klare det økonomiske selv – men jeg tror da, at DR vælger at opføre sig anstændigt og tage konsekvensen af, at deres website er 8-10 år bagud.
11. June 2010 - 21:48
Kan det snart blive værre med DR?
Altså de kan ikke finde ud af at holde styr på deres økonomi.
De fik bygget helt nye bygninger som er utætte vis der kommer for meget sne.
http://ing.dk/artikel/106182-utaetheder-i-dr-byen-kraever-hvide-plasticspande
eller hvad med x faktor skandalen
http://www.bt.dk/x-factor-2010/kraever-fyringer-i-dr-efter-x-factor-skandale
eller hvad med den her ?
http://www.bt.dk/danmark/historisk-daarlige-seertal-plager-dr1
også er der den nye medie licens.
jeg har ikke engang et TV så ved ikke engang hvor ringe deres porgrammer er som nogle snakker om.
Har kun besøgt deres website en gang for 3 år siden.
deres radio høre jeg aldrig.. men betale det skal man
DR er bare en træls ting.
så du giver den bare gas thomas. støtte herfra
mvh
Romlund
12. June 2010 - 08:52
Man undres sommetider over hvor elendige systemer store virksomheder har til behandling af data over nettet, jeg har udført arbejdsopgaver på et at de store teleselskabers hjemmeside, det var noget af en oplevelse, systemer der ikke hænger sammen og dårligt struktureret. Så det at DR har et system der ikke kan sende en bekræftelses mail på en opsigelse, undrer mig ikke.
Men når der er en mulighed for at opsige sit abonnement over nettet, må tvivlen komme abonnenten til gode, hvis systemet er så mangelfuldt at DR selv er opmærksom på problemet. Alt andet signalerer med al tydelighed, at den ene afdeling ikke ved hvad den anden laver (IT og licens afdelingen).
12. June 2010 - 10:14
Hey Thomas.
Det er jo en lang debat, den omkring DR..
Jeg personligt er fan af den brugerflade jeg får for mine dollars. Jeg elsker P3, elsker de kedelige programmer om X Y eller Z. Det skal siges, at jeg godt fornemmer det ikke er her din anke ligger, at det udelukkende går på behandlingen af opsigelsen.
Jeg tror at vores allesammens hashrygende medieluder af en politimand – bedre kendt som licens lars / jeg anholder ikke folk med narko i lommen – har fået mobiliseret alle de skæve eksistenser i DK, som ELSKER at ringe og klage over alting og ingenting.. Dette resulterer så i at Hr Rosenstand, ringer, og får fat i en tydeligvist småt tolerance bemidlet ung dame ved licens kontoret
.. Og så ruller snebolden. 30.000 nærige små kværulerende kegler ringer til 1 stakkels dame, og så får hun opkald nummer 30.001 som så desværre er en fornuftig Nordjyde.
Jeg oplevede samme problem med min kære skatte dame. Hun var sur som et ribs, og tydeligvis en type jeg havde lyst til at sparke i røven – indtil jeg fik talt med hende, og hørte lidt om hvilke typer hun talte med HVER dag
hvilke ting hun skal lægge øre til.
Måske DR skulle give deres ansatte et kursus i at tale pænt, og vurdere hvad folk vil, før de går i skrankepave mode, det kunne også være det var sundt for sjælen hos medarbejderen selv..
Iøvrigt, bliver jeg nødt til lige at sparke en kommentar til Romlund.
Ja du bruger det ikke, og buhu synd for dig, det er der andre der gør.
Danmark er bygget på solidaritet. At vi alle betaler til en fælles kasse som giver os noget fælles værdi. DR tager de små emner op, p1 p2 p3 og p4 behandler alt mellem himmel og jord, ting som har alles interesse uanset om de samler på sten eller rejser til Guatemala.
Problemet med DK idag, er at folk er blevet så skide selvcentrerede, og hvis man ikke lige selv bruger noget, giver man ikke 1 krone af sin indkomst til det, for de ville jo være brugt meget bedre på et sæt nye sko, selvom man har 100 andre man aldrig har brugt.
Vi klager gerne over alting, uden at yde en skid – forplumrer vi sammenholdet, glemmer hvad der har gjort denne nation stor og stærk. Sammenholdet…
Sorry det var et sidespring.
Iøvrigt super sjovt med Boas, som slet ikke fatter hun har muligheden for at slutte sagen lige der. Og slippe for yderligere skriverier
12. June 2010 - 16:22
Medieluder er hermed rettet til opmærksomhedssøgende – man skal tale pænt.
Jeg beklager ordvalget, det er dårlig stil.
12. June 2010 - 17:19
Så sparker jeg da lige igen Michael
hvor er du da en klaphat at høre på Michael.
Du påstår sådan set at jeg er selvcentrerede menneske.
Og prøver på at jeg skal få dårlig samvittighed.
Så lad mig vende den om. !
og jeg er sikker på du er ellevild med mit forslag.
Alle dem som har en bil skal betale 2200 kr. om året til DR BILER
der for får man en mulighed for at køre ned i en statslig vaskehal.
og man kan i øvrig få poleret sign bil osv. Ellers kan man få tilsendt nogle produkter så man selv kan gøre det, eller få dæk og fælge.
for det er jo skide godt, så har vi noget at være fælles om.
at de så har en ringe service og det er nogle dårlige produkter.
som andre sikkert kan gøre meget bedre men ikke har muligheden for det,
da det kun er DR BILER der kan få de “licens” penge fra bilejerne
Det er klart at vis en ejer der har en shop fx. som denne
http://shop.bilvask.nu/bilvask.html
sikkert kan gøre det meget bedre en DR BILER.
men han kan ikke få nogle kunder på grund af at bilejerne allerede har betalt en gang for en serivce og ikke har
råd til at få kvalitet
så synges han da sikkert ikke det er helt fair. Eller synges han det vil være fair?
mvh
Romlund
13. June 2010 - 06:13
Thomas,
Du skriver at de kan trække pengene i skatten? Med det så antager jeg, at du taler om den danske skat? Mit spørgsmål er, om I overhovedet har mere skat at betale i Danmark? Hvis ikke, så ville ja da blot være ligeglad. De kan jo ikke trække pengene i ingenting.
Mvh
Mikael
13. June 2010 - 12:55
Jeg kan ikke lade være med at undre mig over denne artikel:
http://kpn.dk/article1682785.ece
Med henvisning til deres satiriske brev der er udsendt:
http://www.dr.dk/NR/rdonlyres/5C3AC042-E835-44AD-A5AC-CBD42625915F/0/Brev1A_gotisk_hjemmeside.pdf
Vil gerne høre Lotte Boas om hun syntes tilmeldingen til licensen skal være ligeså gammeldags som ved afmelding… ?.
Jeg føler personligt at målet for DR burde være noget som de unge ikke kunne undvære… men pt. føler jeg ligesom ikke at de rammer plet. (Jeg er selv en yngre herre under 67år).
13. June 2010 - 14:34
@Mikael: Concept Interest betaler skat i DK, og det er jo det selskabs erhvervslicens, der er tale om. Det er kun os privat, der ikke længere betaler skat i DK. Vores selskaber lægger fortsat et syvcifret beløb i statskassen. Å
13. June 2010 - 23:34
Nu spørger jeg bare lige helt ud i det blå…fordi jeg ikke ved bedre!
Når man afmelder sin licens via DR’s hjemmeside, efterlader det så ikke nogle spor (cookies måske?) på ens pc? Og i fald det er sådan…mon det så kunne være dokumentation nok, når nu DR’s system ikke selv sender en kvittering?
Og min respekt for, at I vælger at følge sagen til dørs af principielle årsager! Det er da ikke rimeligt, at kunderne skal bøde for, at DR har et IT-system som – udviklingsmæssigt – er på niveau med kuglerammen!
14. June 2010 - 04:04
Hej Lisbeth
Long time! Næ – der er ikke umiddelbart noget, der kan holde som bevis. Men vi har jo DR’s egen bekræftelse her på bloggen på, at deres krav om dokumentation i form af en kvittering er en joke, eftersom den kvittering i følge dem selv ikke leveres
14. June 2010 - 07:09
Hov hov – en kugleramme er nu på et temmeligt højt niveau hvis man forstår at bruge den
15. June 2010 - 23:26
Du holder os lige up-to-date i sagen, Thomas. Vi er nysgerrige
15. June 2010 - 23:28
Jeg skal nok holde jer opdateret. Har rykket Lotte Boas for svar i dag pr. mail, men det har ikke behaget DR at vende tilbage endnu.
16. June 2010 - 03:25
Kærre Lotte Boa
Jeg har set på den tekniske platform for jeres hjemmeside og jeres afmeldingsformular. Da der er tale om en simpel post via html input fields, skal der blot på svar-siden implementeres en mail-sender, som sender en kvittering til brugeren som har afmeldt (og evt. kvittering til jeres eget brug).
På en normal hjemmeside kan en behændig programmør lave dette på 10-20 minutters arbejde, og somme tider mindre. På jeres hjemmeside kan det måske tage lidt længere tid, hvis det skal igennem eventuelle sikkerheds og godkendelsesprocedurer hos en website integrator, men det bør være en opgave der maksimalt varer et par timer.
Hvis i ikke selv har kompetencerne internt, hjælper jeg gerne til. Blot klik på mit navn her og kontakt mig
Mvh.
Lars Meyer
IntraMedia
16. June 2010 - 11:14
Jeg tænkte på om DR spekulerer i en kringlet afmelding uden kvittering.. det giver jo mere i kassen hvis det er svært at afmelde deres service.
16. June 2010 - 14:10
Tja Jesper – jeg er efterhånden lidt svær at overraske i den sag. Men jeg har da stadig et lille håb om, at de vælger at opføre sig anstændigt i den sag.
16. June 2010 - 14:33
Så har jeg hørt fra DR. De skriver, at DR’s jurister ser på sagen, og at vi først får et svar i næste uge. I mellemtiden har de nådigt sat sagen på hold, så vi ikke får et træk på skatten.
Jeg er spændt på, hvad disse jurister kommer tilbage med, men jeg har ikke fantasi til at forestille mig andet, end at de må slippe sagen. For pokker – vi har jo sort på hvidt fra DR selv, at deres system ikke KAN generere den kvittering, de kræver.
Jeg holder jer opdateret!
16. June 2010 - 14:52
Ak ja,
Hvis det ikke var så tragisk, at DR er så forstokkede og ikke kan se selv-modsigelserne i deres korrespondence, så ville jeg dø af grin af humoren i det. Det er utroligt, hvad de slipper afsted med, fordi de “bare kan trække det over skatten!”.
/Jesper
17. June 2010 - 00:36
Godt at andre ‘rigtige’ firmaer har fundet ud af det. Fx. har jeg lige opsagt et abonnement på Skagenfood, og her har deres kundeservice levet op til navnet, og hjulpet mig godt på vej. Resultat: Jeg vil til enhver tid anbefale dem.
Nu ved jeg godt at DR ikke arbejder under helt samme forhold som mange andre virksomheder, men det ændrer jo ikke på lektien vi kan tage med os her; At yde service, når noget er gået galt, er et kæmpe potentiale for at vinde loyale kunder (eller fejle fuldstændigt).
Jeg ved bare ikke om jeg skal grine eller græde over håndteringen af sagen – FAIL.
25. June 2010 - 17:40
Tillykke med den vundne kamp! Utroligt at man skal helt igennem til juristerne, før der kommer logik med ind i billedet!
25. June 2010 - 17:51
Tak – og ja: Det er fuldstændigt Kafkask!
25. June 2010 - 18:54
Tillykke med sejren. Selvom det naturligvis ikke kunne have endt anderledes, hvis begrebet retfærdighed stadig skulle give nogen mening, så trodser DR jo ofte alle former for logik. Så meget desto sødere må sejren være
25. June 2010 - 19:11
Jo tak, Jan. Jeg håber, at andre i klemme i det hus også gider tage kampen. Der må jo være mange hver dag.
16. July 2010 - 09:17
Jeg har selv, fra starten af været imod den nye medielicens, fordi DRs ydelser ikke kan betragtes som public service. I så fald skulle alle hjemmeside-ejere også have en bid af kagen, alene med den begrundelse at folk har “muligheden” for at besøge ens hjemmeside.
DRs metoder har længe været dybt kriminelle, og jeg tror faktisk ikke at de selv har styr på hvad de egentlig foretager sig. På Facebook er der flere hade-grupper for DR, eller eksempelvis “Støt Lars’ kamp mod DR Licens”, som har været meget underholdende.
Det skulle ikke undre mig, at DR også ville opkræve licens i udlandet, hvis de fik muligheden for det. Sjovt nok anbefaler de selv at linux brugere, benytter alternativer til WMP, som VLC player på deres side. Hvilket vidst ikke kan være helt hånd-i-hånd med Microsofts licens aftaler..
1. August 2010 - 11:36
Genialt at du tog kampen – og vandt
Der er stadig håb derude for os andre.